گفتگوی شهردار شهر کوشک باخبرگزاری ایمنا : کوشک ، باغ شهری برساحل فیروزه ای

  1. خانه
  2. اخبار
  3. گفتگوی شهردار شهر کوشک باخبرگزاری ایمنا : کوشک ، باغ شهری برساحل فیروزه ای

شهر کوشک، واقع در مسیر اصفهان به نجف‌آباد و بعد از سه‌راهی خمینی‌شهر از شهرهای نزدیک به اصفهان است که فاصله آن تا آخرین منطقه شهرداری این کلانشهر تنها چهار کیلومتر است.

به گزارش خبرنگار، کوشک در نزدیکی کلانشهر اصفهان قرار دارد. این شهر به واسطه داشتن باغ‌های وسیع و سرسبز، همچنین موقعیت جغرافیایی مناسب، ظرفیت قابل توجهی برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری دارد؛ شهرداری کوشک در سالیان گذشته به منظور ایجاد بسترهای لازم برای توسعه گردشگری و ایجاد مراکز بوم‌گردی، طرح‌هایی را اجرا کرده است. اما امسال بر اثر نوسانات بازار سرمایه اجرای پروژه‌های عمرانی و برنامه‌های مدیریت شهری با چالش مواجه شده است. برای آگاهی بیشتر از روند اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی این شهر با مجید قربانی رنانی، شهردار شهر کوشک گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

تاکنون چند درصد بودجه سال ۹۹ شهرداری کوشک محقق شده است؟

لایحه بودجه امسال شهرداری کوشک بر مبنای رقم هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تنظیم و تصویب شد که تاکنون ۹۵ درصد آن محقق شده است. پیش‌نویس لایحه بودجه سال آینده نیز بر اساس رقم ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تنظیم و پس از نهایی شدن تا پایان آذرماه برای بررسی به صحن شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود.

سهم بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای پروژه‌های شهرداری چقدر است؟

بیشتر درآمد شهرداری کوشک مبتنی بر درآمد پایدار است. از سال‌های گذشته برای افزایش درآمدهای پایدار برنامه‌ریزی و سهم بخش خصوصی نیز مشخص شد. مراحل قانونی برای آماده‌سازی دو قطعه زمین به مساحت‌های ۲۷ هزار متر و چهار هزار و ۵۰۰ متر در بلوار اصلی جاده اصفهان_نجف‌آباد جهت اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری آماده شد، اما به دلیل نوسانات بازار ارز، سرمایه‌گذاران و پیمانکاران که حدوداً ۴۰ درصد آنها از اتباع کشورهای خارجی بودند حاضر به عقد قرارداد نشدند.

کدام پروژه‌های شهرداری سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد؟

شهر کوشک در مسیر اصفهان_نجف‌آباد بعد از سه‌راهی خمینی‌شهر قرار دارد که فاصله آن تا آخرین منطقه شهرداری اصفهان تنها چهار کیلومتر است؛ در این مسیر هیچ توقفگاه و المانی وجود نداشت به همین جهت طراحی میدانی در ورودی شهر انجام شد، این میدان توقفگاهی است که شهر کوشک را به گردشگران و مسافران معرفی می‌کند. بسیاری از افرادی زمانی که از این مسیر عبور می‌کردند شهر کوشک را نمی‌شناختند و از آن می‌گذشتند، اما احداث این میدان که تاکنون اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث آن اختصاص داده شده است در شناساندن بیشتر این شهر به گردشگران و مسافران نقش زیادی دارد و در حال حاضر مراحل پایانی عملیات اجرایی آن است.

مراحل اجرایی احداث باغ بانوان شهر کوشک در زمینی به مساحت دو هزار متر، آغاز شده است. یک مجموعه ورزشی برای بانوان و آقایان نیز در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله ورزش‌های باستانی و ورزش‌های رزمی در حال احداث است. به خواست شهروندان یک پارک دو هزار متری در ورودی شهر کوشک و یک پارک به مساحت یک‌هزار متر در خیابان فروردین‌شهر احداث می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها همه این پروژه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

توسعه صنعت گردشگری و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ضروری است؛ با طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده زمینه مناسب برای حضور گردشگران و ایجاد مراکز بوم‌گردی مهیا شده است، اما شرایط ایجاد شده اجازه ادامه پروژه‌ها را نداد.

مدیریت شهری کوشک در سال آینده چه پروژه‌هایی را اجرا می‌کند؟

احداث فرهنگسرا و سالن اجتماعات کوشک با زیربنایی در حدود چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع بزرگترین پروژه عمرانی سال آینده شهرداری کوشک است که اجرا خواهد شد. با وجود شرایط اقتصادی پروژه‌های عمرانی بدون وقفه اجرا خواهد شد. غیر از دوران قرنطینه قبل و بعد از نوروز ۹۹، عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی هرگز متوقف نشده است.

مهم‌ترین مطالبه شهروندان شهر کوشک چیست؟

احداث بیمارستان و افزایش امکانات درمانی در کوشک مورد غفلت واقع شده است، در حالی که زیرساخت‌های مورد نیاز برای آن از جمله یک باب ساختمان سه طبقه آماده شده است؛ اما پزشک متخصص مقیم در این مرکز حضور ندارد و حتی پزشک رزرو با شیفت هفتگی نیز در این شهر حضور ندارد. امکانات لازم برای حضور پزشک متخصص در شهر آماده است و پیگیری این مطالبه در حوزه وظایف و اختیارات شبکه بهداشت و درمان خمینی‌شهر و استانداری اصفهان است.

مهم‌ترین طرح‌های فرهنگی شهرداری کوشک در سال ۹۹ چه بوده است؟

اقدامات فرهنگی شهرداری کوشک به دلیل شیوع کرونا بیشتر به صورت تصویری و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی اجرا شده است. به دلیل شرایط حاکم بر کشور ناشی از شیوع کرونا نتوانسته‌ایم مانند سال گذشته طرح‌های فرهنگی را حضوری اجرا کنیم. با محوریت واحدهای روابط عمومی و فرهنگی شهرداری در ایام عید نوروز و ماه‌های ابتدایی امسال برنامه‌ها و مسابقات متعددی برگزار شد و شهروندان نیز از اجرای آن‌ها استقبال کردند. پک‌های بهداشتی و آموزشی برای افزایش دانش شهروندان در زمینه مقابله با شیوع کرونا تهیه و بین آنان توزیع شد

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

3 × پنج =

فهرست